Een nieuwe update! Halverwege.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerwin Boertien - WaarBenJij.nu Een nieuwe update! Halverwege.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gerwin Boertien - WaarBenJij.nu

Een nieuwe update! Halverwege....

Door: Gerwin Boertien

Blijf op de hoogte en volg Gerwin

16 April 2014 | Nepal, Kathmandu

Goedemorgen allemaal,

Hierbij een update die iets langer op zich liet wachten! Ik ben nu ongeveer halverwege mijn opdracht bij Sabah Nepal.
Ik ga gewoon door waar ik was gebleven. Afgelopen zaterdag was eerst de planning om naar een Nepalees trance feestje te gaan! Dit ging niet door aangezien het hier echt ging om 2 dagen, dit had ik niet aangezien mijn weekend tijdelijk maar bestaat uit 1 dag! De zaterdag. Hiermee had ik de zaterdag weer vrij en besloot ik een mountainbike te huren. Zo gezegt zo gedaan... vrijdagavond de fiets opgehaald om zaterdag rond 9:00u te vertrekken. Het doel was om naar het nationale park van Kathmandu (Shivapuri Nagarjun) te gaan. Hiervoor moest ik eerst een stuk door Kathmandu stad... met bril en masker op. Daarna echt een fikse klim. En hiermee zitten we al op 2.700meter hoogte. Het merendeel van de klim heb ik gelopen aangezien de weg erg slecht & stijl was! Rond 15:00u begon ik aan de afdaling en zat al direct weer in het oosten van de stad / vallei. Flink veel zand, warm, op hoogte, slecht wegdek ---> niet echt veel plezier gehad haha. Dus maar geen fiets meer huren.
Zondag moest ik gewoon werken. Hier een kleine uitleg over de werkzaamheden die ik heb. Sabah Nepal heeft een Management Information System (MIS) om de verschillende afdelingen te ondersteunen in hun werkzaamheden. Zie het als een ERP systeem. Aan de verkoop zijde hebben ze het Iventory Management Systeem (IMS) voor winkel voorraden en verkopen. De bedoeling is om de logistiek en met name het systeem verder te ontwikkelen en werkinstructies schrijven. Afgelopen week een succesvolle sessie gehad over het IMS. Een slim ontwikkelt systeem over voorraden en kassa verkopen en automatische replenishment. Gister een sessie gehad om het MIS systeem. Dit moet functioneren als een overkoepelend systeem echter is hier nog een lange weg te gaan..... De organisatie die dit heeft gemaakt zit ook lang niet op het niveau van de makers van het IMS systeem. Hier kan ik nog prima helpen :-)
Zondagavond was het oudejaarsavond. Ik was uitgenodigd door Bindu om mee uit eten te gaan! Met 4 dames, dit komt niet zo vaak voor haha. Erg gezellig en de nodige foto's gemaakt! Daarna teruggelopen naar het appartement en toen een lokaal tentje opgezocht. Hier een paar drankje gehad en gezien hoe Nepalezen hun ouderjaarsavond vieren. Barbeque, drank, muziek en dansen waren onderdeel van de avond. Helaas niet gered tot 12:00u om het nieuwe jaar in te luiden.
Maandag was het niewjaarsdag in Nepal. Ik had als doel om naar Bkahtapur te gaan. Een mooie stad met veel bezienswaardigheden. Dit was het inderdaad. Een erg groot Durbar Square, veel mooie tempels en gebouwen! Je wordt hier als tourist wel erg vaak lastig gevallen door mensen die je een tour willen geven! Dat was niet altijd even leuk... Ik had zondag contact gehad met een collega en die woont in Bhaktapur. Hij nodigde mij uit om naar 'old Thimi' te komen. Ik heb hier public transportation heen... beter gezegt veevervoer. Maar ook dit moet je meemaken :-)
Mijn collega, Pradeep, liet mij Thimi zien en op de manier hoe zei nieuwsjaardag vieren. Het feest, genaam Sindoor Jatra, was echt super om mee te maken. Hier zie je hoe de locals het echt vieren. In de straten veel tempels. Deze worden bezocht, versierd en beschildert. De menigte maakt veel draagbare tempels die ze in groepen door de stad heen tillen. Veel muziek en kleur poeder komen hierbij aan te pas! Een super druk evenement maar gaaf om mee te maken!
Ook het huis van Pradeep nog even bezocht en een maaltijd genutigd :-) Daarna richting het busstation om de bus terug naar Kathmandu te pakken. Niet erg succesvol want het was superdruk. Er zaten zelfs bij veel bussen mensen op het dak! Echt veevervoer :-)
Uiteinderlijk een bus gepakt alleen naar een andere bestemming! Nu had Pradeep een man gevonden die mij verder ging helpen op bestemming om mij uiteinderlijk bij het guesthouse te krijgen. Op de tussentijdse stop ging de man druk bezig voor mij. Eerst om local transportation te regelen, maar dit lukt niet! Daarna maar een taxi. Dit lukte uiteinderlijk wel. De man had ondertussen het guesthouse gebeld voor de exacte locatie en had de taxi chauffeur al geïnstrueerd. Ook al betaald, want toen ik zat zei hij dat ik niks meer hoefde te doen. Hij nam ook geen geld aan van mij! Geweldig toch... ze bestaan echt nog!!!! :-)
Zoals gezegd was gister een gewone werkdag.

Tot de volgende update!
Groetjes

  • 16 April 2014 - 15:26

    Marlies:

    Leuke verhalen Gerwin! Zo te horen vermaak je je wel daar! Veel plezier nog!! X

  • 16 April 2014 - 19:00

    Ronald:

    Leuk verhaal :-)

  • 16 April 2014 - 21:09

    Thomas En Marianne:

    Mooi reis verslag. Je hebt het zo te lezen naar je zin. Geniet er nog van.

  • 16 April 2014 - 22:37

    Mamma En Pappa:

    Weer een mooi verslag. Je zit al weer op de helft, de tijd vliegt. Maak er nog een mooie tijd van. Tot het volgende verslag .

  • 17 April 2014 - 20:12

    Marleen:

    Leuk om te lezen! Topper ik ben trots op je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerwin

Gerwin via People4change naar Nepal Begin dit jaar ben ik in contact gekomen met People4change (zie people4change.nl) om de mogelijkheden te bespreken voor Learning Journey. Dit bied Yacht aan in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Naar wat contact met elkaar kwamen wij al snel tot het volgende: Op 2 april vetrek ik naar Nepal om 3 weken voor de SABAH organisatie te gaan werken. SABAH Nepal is een ontwikkelings organisatie met als doel het verbeteren van de leef omstandigheden voor 'Home Based Workers'. Dit zijn mensen, veelal vrouwen, die thuis allerlei dingen maken. Deze materialen, maar ook ruwe materialen (bv. wol & garen), komen langs een verhandel centrum en / of regionale centra's. Mijn opdracht is om de organisatie verder te helpen met het voorraad management systeem in deze centra's. In het engels vragen ze om het volgende: - Assess the Inventory Management System and identify gaps if any and suggets ways to improve - Help implement the system and train staff members involved - Setting up of reporting requirements and mechanism. In mijn ogen een erg mooie logistieke opdracht en heb hier ook veel zin in! Ik pak deze uitdaging dan ook met 2 handen aan! :-) Met Vriendelijke Groet, Gerwin Boertien

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 10095

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 30 April 2014

Gerwin Boertien via People4change naar Nepal

Landen bezocht: